OK Kompressorservice AS Metabo

Autorisert – og stolt over det

OK Kompressorservice har blitt autorisert Metabo garantiverksted. Det er de veldig stolte over. Og du vet hvordan det er med stolthet…?

Kunnskap og kvalitet. To ord som ofte sies i samme setning. Det er ingen tvil om at kunnskap/kompetanse er viktig for å levere kvalitet. Uansett fagområde. Men stolthet er like viktig som kunnskap, om du skal levere kvalitet. Nei, det er enda viktigere.

Klart du må kunne faget for å gjøre oppgaven riktig. Men om du mangler stoltheten over det du gjør, så kan det aldri bli mer enn sånn passe. Motsatt: Hvis du liker og er stolt over det du gjør, men mangler kunnskap, så vil stoltheten drive deg til å skaffe kunnskapen du mangler. Stoltheten utgjør forskjellen på “riktig, men sånn passe” og Topp Kvalitet.

Jeg digger folk som er stolte over det de gjør. Være seg håndverkeren, prosjektlederen, læreren, idrettsutøveren, russebussgjengen eller femåringen i sandkassa. “Pappa, se hva jeg har laget!” Finnes det noen vakrere ord i verden?

OK Kompressorservice

OK Kompressorservice er et lite firma i/på Furnes, et steinkast fra E6 mellom Hamar og Furnes. Der i gården er man god på kompressorer og trykkluft, men driver også salg og service på det meste i elektroverktøy, aggregater og annet utstyr. De står utenfor alle kjeder, og har i årevis vært den største enkeltstående Hitachi-forhandleren.

I går fikk jeg en melding fra Per-Stian Dahl, om at OK Kompressorservice nå har blitt autorisert garantiverksted på innlandet for Metabo. Og det er her det med stoltheten kommer inn i bildet. Ikke bare har de fått en avtale med Metabo. Karene og jentene i selskapet er stolte over det. VELDIG STOLTE, faktisk.

Kvalitetsstempel

Per-Stian Dahl, OK Kompressorservice AS.
Per-Stian Dahl, OK Kompressorservice AS.

– Det er et kvalitetsstempel når Metabo ser hva vi kan på vårt verksted, og mener kvaliteten på jobben vår er navnet deres verdig, sier Per-Stian Dahl.

Han er i følge OKs webside servicetekniker. Alle vi som jobber eller har jobbet i små bedrifter – og/eller på små steder – vet at det handler mer om hva man gjør enn hva man er.

– I stillingsbeskrivelsen min er jeg servicetekniker. Men også ansvarlig for salg og service på Atlas Copco Construction Technique, tekniker inne på verkstedet samt ansvarlig for garantisaker på Atlas Copco kompressor. Og ansvarlig for markedsføring på internett, med hjemmeside og Facebook, sier Dahl.

Gratulerer med den nye avtalen med Metabo, Per-Stian og resten av gjengen i OK Kompressorservice.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.